«Мектепке дейінгі білім берудің дамытушы ортасындағы логикалық-математикалық ойындар» тақырыбы бойынша мұғалімдерге арналған семинар
Семинар-практикумның мақсаты:
- мектеп жасына дейінгі балалардың танымдық дамуының құралы ретінде логикалық-математикалық ойындарды қолдануда тәрбиешілердің кәсіби құзыреттілігін арттыру.
Дайындық:
Логикалық ойындар көрмесі, мұғалімдерге арналған тапсырмалар.
Құрметті ұстаздар! Бүгін біз мектепке дейінгі тәрбиенің білім беру ортасында математика және логикалық-математикалық ойындар туралы айтатын боламыз.
* Математика (грекше mathematike, mthema – білім, ғылым, нақты дүниенің сандық қатынастары мен кеңістік формалары туралы ғылым.
* Логика дегеніміз не? Логика – адамның дұрыс ойлауының формалары мен заңдылықтары туралы ғылым.
Интеллектуалдық дамуды жеделдетуге ықпал ететін оқыту әдістерін қолдану (әрине, физикалық дамуды бұзбай, бірақ онымен үйлесімді бірлікте) танымды жеделдетуге апаратын бірден-бір дұрыс жол. Мектеп жасына дейінгі балаларды арнайы логикалық ойындар – жұмбақтарды қолдану негізінде оқыту – осы әдістердің бірі.
Логикалық-математикалық ойындар балаларда дамиды: дербестік, дербестік, ересектерден тәуелсіз, әр түрлі іс-әрекеттер түрлерінде қол жетімді есептерді шешу, сонымен қатар негізгі шығармашылық және танымдық әрекет қабілеттілігі. Дамыту: балалардың таным құралдарын меңгеру: (түсі, пішіні, өлшемдер эталоны (көлемі, салмағы, бейнелердің үлгілері, сөйлеуді бейнелеу; логикалық-математикалық тәжірибе жинақтау, таным әдістерін меңгеру: салыстыру, тексеру, теңестіру, санау). .
Бұл ойындар баланың зейінін, есте сақтауын, сөйлеуін, қиялын және ойлауын дамытуға ықпал етеді, жағымды эмоционалды ахуал туғызады, балаларды оқуға, ұжымдық ізденуге, ойын жағдайын өзгертуде белсенділікке баулиды.
Логикалық-математикалық ойындардың барлығы балаларды логикалық ойлауға, заттың бірнеше қасиеттерін бірден есте сақтауға үйретеді, логикалық-математикалық ойындар балалардың танымдық іс-әрекетке қызығушылығын арттырады, олардың ойлауын, сөйлеуін, қиялын, ұсақ моторикасын дамытуға көмектеседі. дағдылар.
Арнайы ұйымдастырылған дамытушылық ортада өзіндік іс-әрекетті ұйымдастыру маңызды рөл атқарады. Балалар әртүрлі логикалық-математикалық ойындарды тегін пайдаланады: «Өзің жаса», «Уникуб», «Барлығына арналған текшелер», «Бөлшектер», «Кузинер таяқшалары», «Денеш блоктары», «Ойын алаңы», «Танграмма». », «Өрнекті бүкте», «Доп», «Түстермен ойнау» және т.б.
Сонымен, баланың танымдық іс-әрекетінің құралы ретінде логикалық – дамытушылық, математикалық ойындар мәселесі өзекті болып табылады.
Мақсатты түрде ұйымдастырылған пәндік-дамыту ортасы кеңістік пен уақытта ұтымды ұйымдастырылған, әртүрлі заттармен және ойын материалдарымен қаныққан қолайлы ортаны болжайды.
• •Кеңістіктің трансформациялануы және көп функционалдылығы
• •Қоршаған ортаның өзгермелілігі
• •Қоршаған ортаның қолжетімділігі мыналарды қамтамасыз етеді:
• •Нысандық-кеңістіктік қауіпсіздік:
• •Эстетикалық тартымдылық
Балалардың қиялды және логикалық ойлауын дамытуға, қабылдау мен бейнелеуге, салыстыруға, жалпылауға, жіктеуге, түрлендіруге ықпал ететін ойындарға ерекше назар аударғым келеді. Бұған балалармен бірлескен іс-әрекеттерде қолданылатын озық технологиялар ықпал етеді.
1. Диеніштің «логикалық блоктары» - ойлау қабілеттерін дамыту: ақпаратты салыстыру, талдау, жіктеу, жалпылау, абстракциялау, кодтау және декодтау; ойлаудың алгоритмдік мәдениетінің негізгі дағдыларын меңгеруге көмектесу; есте сақтауды, зейінді, қиялды қабылдаудың когнитивтік процестерін дамыту;
- Dienesh логикалық блоктар 48 геометриялық фигуралардың жиынтығы болып табылады және жиынтықта бірде-бір бірдей пішін жоқ, олардың барлығы қасиеттері бойынша ерекшеленеді: пішіні (дөңгелек, шаршы, үшбұрышты, тікбұрышты, түсі (қызыл, сары, көк), өлшемі (үлкен және кіші) және қалыңдығы (қалың және жіңішке).
- Блоктары бар ойындар қолжетімді және балаларды заттардың пішінімен, түсімен, өлшемімен және қалыңдығымен көрнекі түрде таныстырады. Балалардың психикалық операциялары (талдау, салыстыру, жіктеу, жалпылау, логикалық ойлау, шығармашылық қабілеттер мен танымдық процестер (қабылдау, есте сақтау, зейін және қиял) дамиды. Диенеш блоктарымен ойнау кезінде бала әртүрлі объективті әрекеттерді (бөлу, төсеу) орындайды. белгілі бір ережелер бойынша, қайта құру және т.б.).
Алдымен ең қарапайым ойындар ұсынылады.
1. Барлық пішіндерді (осы сияқты блоктарды түсі бойынша (өлшемі, пішіні)) табыңыз.
2. Осыған ұқсас барлық пішіндерді түсі мен пішіні бойынша табыңыз (пішіні мен өлшемі, өлшемі мен түсі бойынша)
3. «Тізбек»
Көрнекі құралдар: «Диеніш блоктары» альбомы (кішкентайлар үшін «Кішкентай логика» альбомы, «Бұзақылық» альбомы, балаларды геометриялық пішіндермен және заттардың пішінімен, өлшемімен таныстыру)
2. Х.Куйзердің «Түрлі-түсті санау таяқшалары».
- Жиын он түрлі түсті және пішінді пластикалық призмадан тұрады. Ең кіші призманың ұзындығы 10 мм және текше. Бұл материал балаға барлау үшін үлкен мүмкіндіктер береді: түсті, өлшемді, мөлшерді ажырату, балаларды сан, қатынас, реттілік сияқты әртүрлі дерексіз ұғымдарды түсінуге жетелейді.
- Балалар «Төмен және биік қоршаулар», «Биік баспалдақ пен аласа баспалдақ», «Кең баспалдақ пен тар баспалдақ», «Өзеннен өтетін көпірлер», «Баспалдақпен жүреміз». Балаларға көрнекі құралдармен жұмыс істеу өте қызықты: «Сиқырлы жолдар» альбомы, «Қоңыраулы үй» альбомы, бұл суреттердегі заттар өмірге келген сияқты, бұл балаларға үлкен рахат сыйлайды.
3. Никитин текшелері.
-Ойын 16 бірдей текшеден тұрады, әр текшенің барлық 6 беті 4 түсте әртүрлі боялған. Бұл көптеген нұсқаларда үлгілерді жасауға мүмкіндік береді. Бұл өрнектер әртүрлі заттар мен картиналардың контурына ұқсайды, балалар оларға ат қойғанды ұнатады.
-Балалар алдымен өрнек-тапсырмалар арқылы текшелерден дәл сол үлгіні құрастыруды үйренеді. Содан кейін текшелерге қарап, өздері құрастырған үлгіні салады. Ақырында, үшіншіден, текшелерден жаңа үлгілер ойлап табады. Бұл ойын балалардың талдау және синтездеу қабілетін жақсы дамытады және бұл маңызды ақыл-ой операциялары барлық дерлік интеллектуалды әрекеттерде қолданылады.
Ойынның 3 қиындығы бар:
1-деңгей – 2-3 бөліктен тұратын шаршы жасау.
2-деңгей - 3-5.
3-деңгей - 4-7.
«Квадратты бүктеу» - балалардың интеллектуалдық әлеуетін дамытуға арналған Никитиннің әйгілі ойыны. Ойын тапсырмаларын орындау мектеп жасына дейінгі балалардың интеллектінің, кеңістіктік қиялының, логикалық ойлауының, математикалық және шығармашылық қабілеттерінің дамуына ықпал етеді. Никитин текшелерімен ойнау барысында балалар санау дағдыларын жаттықтырады, кеңістік пен уақытта бағдарлауға, конструктивті қабілеттерге үйренеді, зейінін, есте сақтауын, ұсақ моторикасын, логикалық ойлауын, қиялын және сөйлеуін дамытады.
4. В.Воскобичтің «Геоконт».
- Ойын – фанерадан жасалған ойын алаңы, оған шпилькалар бекітіледі, шпилькаларға – өрмектерге түрлі-түсті резеңке таспалар тартылып, геометриялық фигуралардың контурлары мен зат силуэттері алынады. Балалар үлкендердің үлгісі бойынша, өз ойлары бойынша силуэт жасайды. «Геоконтпен» ойнау нәтижесінде балалардың қол мен саусақ моторикасын, сенсорлық қабілеттерін (түстерді, пішіндерді, өлшемдерді, психикалық процестерді меңгеру (ауызша үлгі бойынша жобалау, симметриялы және асимметриялық фигураларды құрастыру, өрнектерді іздеу, шығармашылық) дамиды. .
-Алдымен балалар тырнақтарға резеңке таспаларды тартуды үйренеді, содан кейін балаларды қызыл, көк т.б жолдармен саусақтарымен жүруге шақыруға болады. Осыдан кейін балалар ұзақ және қысқа жолдарды, кең және тар жолдарды салуды, үлкенді-кішілі алаңдарды созуды, үй салуды ұнатады. Болашақта сіз балаларға жолдарды, шаршыны, үшбұрышты, тіктөртбұрышты, үйді және т.б. көрсететін қарапайым диаграммаларды ұсына аласыз, сонымен қатар өзіңіз де үлгіні таба аласыз. Ойынның алғы шарты жасалатын заттардың пішіні мен өлшемін атау болып табылады. «Геоконт» баланы геометриялық және бейнелі түрлендірулер, түрлі-түсті шытырман оқиғалар әлеміне ашады.
5. Танграмма, Колумб жұмыртқасы.
• ереже бойынша ойнау және нұсқауларды орындау қабілетін дамытады;
• көрнекілік-бейнелі ойлауын, қиялын, зейінін, қабылдауын дамытады;
• түс, өлшем және пішінді ажырату дағдыларын жетілдіреді; комбинаторлық қабілеттерді қалыптастырады;
• қарапайым бейнелерді талдауға және ондағы геометриялық фигураларды анықтауға үйретеді;
• тұтас объектіні визуалды түрде бөліктерге бөлуге және керісінше элементтерден берілген модельді құрастыруға үйретеді.
6. Санақ таяқшалары – шығармашылық қиялын, логикалық ойлауын, зейінін дамытуға ықпал ету; геометриялық пішіндерді бейнелеу, талдау және түрлендіру дағдыларын жетілдіру.
Тапсырмаларға арналған опциялар. Геометриялық фигураларды салу.
5 таяқшадан 2 бірдей үшбұрыш жасаңыз
7 таяқшадан 2 бірдей шаршы жасаңыз
7 таяқшадан 3 бірдей үшбұрыш жасаңыз
9 таяқшадан 4 бірдей үшбұрыш жасаңыз
10 таяқшадан 3 бірдей шаршы жасаңыз
5 таяқшадан шаршы және 2 тең үшбұрыш жасаңыз
9 таяқшадан шаршы және 4 үшбұрыш құрастыр
9 таяқшадан 2 шаршы және 4 бірдей үшбұрыш құрастыр (7 таяқшадан 2 шаршы жасап, үшбұрышқа бөлеміз).
Кішкене шаршы мен үшбұрыш жасаңыз
Кішкентай және үлкен шаршы жасаңыз
Тіктөртбұрыш жасаңыз, оның үстіңгі және астыңғы жағы 3 таяқшаға, ал сол және оң жақтары 2-ге тең болады.
Таяқшалардан төсеу.
7. Жұмбақ тапсырмалар. (әзіл есептер, логикалық аяқтау, жалған жұмбақтар)