Мектепке дейінгі білім беру мекемелерінің оқу-тәрбие үрдісіндегі денсаулық сақтау технологиялары.
Кез келген мектепке дейінгі мекеменің басты міндеттерінің бірі – балалардың денсаулығын сақтау және нығайту.Балалардың денсаулығын сақтауға және нығайтуға бағытталған іс-шаралардың әртүрлі нысандары мен түрлері бар. Олардың кешені қазір «денсаулықты сақтайтын технологиялар» жалпы атауын алды. Мұндай жаңа технологиялардың негізгі мақсаты – педагогтарды, психологтарды, дәрігерлерді, ата-аналарды, ең бастысы балалардың өздерін денсаулықты сақтау, нығайту және дамыту үшін біріктіру.
Сонымен, денсаулықты сақтайтын технология дегеніміз не?
Бұл бала мен мұғалімнің, бала мен ата-ананың, бала мен дәрігердің өзара әрекеттесу процесінде жүзеге асырылатын тәрбиелік, сауықтыру, түзету және алдын алу шараларының тұтас жүйесі.
Денсаулықты сақтайтын технологиялардың мақсаты:
Мектеп жасына дейінгі балаға денсаулығын сақтау мүмкіндігін беріңіз.Оның бойында салауатты өмір салтына қажетті білім, білік, дағдыларды қалыптастыру. Алған білімдерін күнделікті өмірде пайдалана білуге үйрету.Мектепке дейінгі білім беру мекемесіндегі оқу-тәрбие процесін табысты ұйымдастырудың негізгі шарты дене шынықтырумен қамтамасыз ету болып табылады. Ол үшін мектепке дейінгі білім беру мекемесінде динамикалық үзілістер өткізіледі, оның барысында тыныс алу жаттығулары, саусақ жаттығулары, көз жаттығулары кіреді. Қазіргі балаларда «қозғалыс жетіспеушілігі» бар екені ешкімге құпия емес. яғни баланың тәулігіне жасаған қозғалыс саны жас нормасынан төмен. Бұл белгілі бір бұлшықет топтарына көбірек стрессті тудырады және шаршауды тудырады. Сондықтан күн сайын ашық ауада және спорттық ойындар өткізіледі.
Демалыс
Жаттығулар дененің белгілі бір бөліктерін және бүкіл денені босаңсу үшін қолданылады.
Таңертеңгілік жаттығулар күнделікті орындалады.
Дене шынықтыру сабақтары мектепке дейінгі білім беру мекемесі жұмыс істейтін бағдарламаға сәйкес жүргізіледі. Олар қозғалыс дағдылары мен дағдыларын үйретуге бағытталған. Дене шынықтырумен жүйелі түрде айналысу денені нығайтады және иммунитетті арттырады.Жұмыста денсаулық сақтау технологияларын қолдану оқу-тәрбие процесінің тиімділігін арттырады, мұғалімдер мен ата-аналардың оқушылардың денсаулығын сақтауға және нығайтуға бағытталған бағыт-бағдарын қалыптастырады, ал баланың салауатты өмір салтына деген ынтасы күшті болады.
Баланың физикалық дамуын неден бастау керек?
Көптеген адамдар сұрақ қояды: балалардың дене тәрбиесін қай жастан бастаған жөн? Өйткені, ата-аналардың көпшілігі Олимпиада чемпиондарын тәрбиелеуді алдына мақсат етіп қоймайды, олар үшін спорт пен балалар балаға дені сау балалық шақ беру және оған өзіне деген сенімділік сезімін қалыптастыру, белгілі бір дағдыларды сіңіру және тәртіпке үйрету. Бұл мәселелердің барлығын мектеп жасына дейінгі балалардың дұрыс ұйымдастырылған дене тәрбиесінің көмегімен шешуге болады.
Баланы бір немесе басқа бөлімге бермес бұрын, оған мұқият қараңыз, оның қабілеттері мен физикалық мүмкіндіктеріне назар аударыңыз. Баланың физикалық дамуы өте маңызды мәселе. Дәрігермен, сондай-ақ балалардың дене тәрбиесімен айналысатын секция немесе спорт клубының меңгерушісімен кеңесу қажет. Ал ата-ананың міндеті – мамандардың ұсыныстарын тыңдап, баланың иығына түсетін жүкті көтере алатын-алмайтынын шешу.
Жаттықтырушылардың көпшілігі өз клубтарына мүмкіндігінше көп бала баруға мүдделі екенін есте сақтаңыз. Балалардың дене тәрбиесімен айналыса отырып, жетекші сізді баланы мүмкіндігінше ертерек беруге көндіруі мүмкін, бірақ ойлаңыз: бұл нәрестеге шамадан тыс спорттық жүктемелерге зиян тигізе ме?
Балалардың дене тәрбиесі – ата-аналар да, балабақша тәрбиешілері де шешуге шақыратын мәселелердің бірі. Қазіргі заманғы балабақшалар әдетте мектеп жасына дейінгі балалардың дене тәрбиесін ұйымдастыруға қажетті барлық нәрселермен жабдықталған. Күн сайын таңертең тәрбиешілер немесе дене шынықтыру нұсқаушысы таңертеңгілік жаттығулар өткізеді, оның мақсаты балаларға еркін қозғалуға, барлық бұлшықет топтарын пайдалануға мүмкіндік береді.
Мектеп жасына дейінгі балалардың дене тәрбиесі олардың күнделікті ашық ойындарға қатысуын білдіреді. Мектеп жасына дейінгі балалардың дене тәрбиесінің құрамдас бөліктерінің бірі ретінде мұғалімдер командалық спорт ойындарын атайды. Олар балалардың физикалық қабілеттерін, жауап беру қабілетін, сондай-ақ әлеуметтік дағдылар мен қарым-қатынас дағдыларын дамытуға ықпал етеді.
Мектеп жасына дейінгі балалардың дұрыс дене тәрбиесі баланың қалыпты дамуына және оның өсуіне тікелей әсер ететіні дәлелденген. Мектеп жасына дейінгі балалардың таза ауада дене тәрбиесіне үлкен көңіл бөлу өте маңызды: бұл баланың денесін шыңдауға көмектеседі, баланы көптеген аурулардан арылтады.
Баланың дене тәрбиесі мәселелері туралы ойлана отырып, ата-аналар жиі таңдауға тап болады: баласын қай бөлімге жазу керек? Баланың физикалық дамуының жетістігі көбінесе «соғу дәлдігіне» байланысты. Таныстарыңыздың немесе достарыңыздың шешімін басшылыққа алып, балаңызды бір бөлімге апармаңыз. Баланың дене тәрбиесінің бағытын таңдағанда, балаңыздың мінезінің ерекшеліктерін мұқият қарастырыңыз. Егер оның коммуникативті дағдылары жақсы дамыған болса, кез келген командада өзін судағы балықтай сезінсе, оған командалық спорт түрлері өте қолайлы: футбол, хоккей, баскетбол, волейбол, т.б.
Жеңістерімен бөлісуге дағдыланбаған және айқын көшбасшы болып табылатын баланың физикалық дамуын ұйымдастыру үшін ең жақсы нұсқа көркем немесе көркем гимнастика, теннис секциясы болады. Бұл спорт түрлерінде жетістікке жету баланың жеке күш-жігерін қажет етеді.
Егер сіз гиперактивті, жанжалдарға бейім балалардың дене тәрбиесімен айналысқыңыз келсе, жекпе-жек бөліміне назар аударуға болады. Мұнда бала артық энергияны сыртқа шығарып, агрессиясынан арыла алады. Егер сіз тыныш, тұйық және ұялшақ баланың дене тәрбиесімен айналыссаңыз, ол көпшіл болады деген үмітпен оны командалық спортпен айналысуға мәжбүрлеуге асықпаңыз. Керісінше, ол атпен жүруді немесе жүзуді ұнатады.
Дәл осындай спорт түрлері тым эмоционалды, ашушаң балалар үшін өте қолайлы, олардың ата-аналары денсаулығын жақсарту үшін балалардың дене тәрбиесін пайдалануға тырысады.
Дене шынықтыру мұғалімі: Жаубасар Дамира Серікқызы