КӨКШЕТАУ ҚАЛАСЫ БІЛІМ БӨЛІМІНІҢ ЖАНЫНДАҒЫ "ДОСТЫҚ" БАЛАБАҚШАСЫ КОММУНАЛДЫҚ МЕМЛЕКЕТТІК ҚАЗЫНАЛЫҚ КӘСІПОРНЫ       ГОСУДАРСТВЕННОЕ КОММУНАЛЬНОЕ КАЗЕННОЕ ПРЕДПРИЯТИЕ "ДЕТСКИЙ САД "ДОСТЫҚ" ГОРОДА КОКШЕТАУ ПРИ ОТДЕЛЕ ОБРАЗОВАНИЯ ПО ГОРОДУ КОКШЕТАУ
ГОСУДАРСТВЕННОЕ КОММУНАЛЬНОЕ КАЗЕННОЕ ПРЕДПРИЯТИЕ "ДЕТСКИЙ САД "ДОСТЫҚ" ГОРОДА КОКШЕТАУ ПРИ ОТДЕЛЕ ОБРАЗОВАНИЯ ПО ГОРОДУ КОКШЕТАУ

Инстаграм

  

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Семинар – мұғалімдерге арналған «Мектеп жасына дейінгі балалардың сөйлеу тілін дамытуға арналған кинезиологиялық жаттығулар».

Семинар – мұғалімдерге арналған

«Мектеп жасына дейінгі балалардың сөйлеу тілін дамытуға арналған кинезиологиялық жаттығулар».

Семинар-практикумның мақсаты: Мектеп жасына дейінгі балалармен жұмыста ұсақ моториканы және сөйлеуді дамытудың дәстүрлі емес түрлерін қолдануда педагогтардың кәсіби құзыреттілігін арттыру.

Тапсырмалар:

1. Семинарға қатысушыларды ұсақ моториканы және соның нәтижесінде мектеп жасына дейінгі балалардың сөйлеуін дамытудың тиімді әдістерімен таныстыру.

2. Семинарға қатысушылармен саусақ ойындарын жаттықтыру, оларға оқыту тәжірибесінің элементтерін өздерін жетілдіру үшін алуға мүмкіндік беріңіз.

3. Семинарға қатысушылардың алған білімдерін практикада қолдану дағдыларын шыңдау.

Құрал-жабдықтар: мультимедиялық презентация, 20 қарындаш, буклеттер.

Семинар барысы:

 Құрметті әріптестер! Сіздердің назарларыңызға «Мектеп жасына дейінгі балалардың сөйлеуін дамытуға арналған кинезиологиялық жаттығулар» тақырыбындағы семинар-практикумды ұсынамын. Бүгінгі шараның тыңдармандары ғана емес, белсенді қатысушылары болғандарыңызды қалаймын.

«Арқан» жаттығу ойыны

Мақсаты: семинарға қатысушылардың белсенді позициясын дамыту. Жаттығудың мазмұны:

Еденге шеңбер бойымен арқан жайылған. Қатысушыларды бірінен соң бірін басып, көздерін ашып осы арқан бойымен жүру ұсынылады. Кейбір

Сіз өзіңіздің сезімдеріңіз туралы ойлануға шақырылады. (Әдетте жаттығудың бұл бөлігі оны орындаушылар үшін ешқандай қиындық тудырмайды және барлық қатысушылардың нәтижелері бірдей).

Жаттығудың екінші бөлігінде орындаушыларға бірінші бөлімдегідей, тек көздерін жұмып орындау ұсынылады. (Бұл тапсырманы орындау жылдамдығы мен дұрыстығы барлық қатысушылар үшін, мүмкін біреу үшін әр түрлі болады

орындаудан бас тартады). Кейбіреулерден өз сезімдері туралы ойлауды сұрайды.

Талқылау аяқталғаннан кейін жүргізуші назарын арттыруға аударады

Бізге таныс бір ғана функцияны «жою» кезіндегі жаттығудың күрделілігі. Содан кейін ол риторикалық сұрақ қояды: «Бірақ, мысалы, психиканың белгілі бір функционалдық жүйелерінің қалыптасуында кешігуі бар балалар қалай сезінеді?»

Бүгін біз мектепке дейінгі білім беру мекемелерінің алдында тұрған негізгі міндеттердің бірі – балалардың сөйлеуін дамыту туралы айтатын боламыз. Сөйлеу табиғи сыйлық емес. Барлығы балалық шақтан басталады. Жақсы дамыған сөйлеу - балалардың жан-жақты дамуының ең маңызды шарты. Бірақ соңғы кездері әртүрлі сөйлеу тілі бұзылған балалардың саны көбейіп кетті. Ғалымдар мен практиктер баланың сөйлеу қабілеті тек артикуляциялық аппаратқа ғана емес, сонымен қатар сөйлеу қабілетіне де байланысты екенін байқады.

қол қимылдары. Саусақ жаттығулары сөйлеу қызметінің жетілуіне әсер етеді. Егер нәрестенің епті, қозғалмалы саусақтары болса, онда ол көп қиындықсыз сөйлеуді үйренеді, сөйлеуі дұрыс дамиды.

Ұсақ моториканы дамыту сөйлеуді дамытуға, көрнекі-кеңістіктік үйлестіруді дамытуға, танымдық және белсендіруге жақсы әсер етеді.

Сөйлеу және ойлау әрекеті.

Ұсақ моториканы дамыту бойынша жұмыс табысты болуы үшін ұсақ моториканы қалыптастыруға ықпал ететін көмекші құралдардың, жабдықтардың және керек-жарақтардың болуын қамтамасыз ететін толыққанды пәндік дамыту ортасын құру қажет.

Сөйлеуді ынталандыру үшін ұсақ моториканы дамыту үшін мыналар қолданылады:

- сөйлеу сүйемелдеуімен саусақ гимнастикасы жаттығулары;

- әртүрлі материалдармен ойындар;

- көркем шығармашылық (апликация, сурет салу, модельдеу), оның ішінде дәстүрлі емес формалар;

- парақта бағдарлауды дамыту үшін графикалық жаттығуларды, көлеңкелеуді, ойындарды пайдалану.

Қазіргі уақытта ұсақ моториканы дамыту мәселесіне көп көңіл бөлінеді. Бірақ әрбір шығармашыл мұғалім өз іс-әрекетіне дәстүрлі және дәстүрлі емес әдістер мен әдістерді енгізуге тырысады.

Ал бүгін, құрметті әріптестер, мен сіздерді кинезиологиямен жақынырақ таныстырғым келеді. Осы әдіс-тәсілдерді өз жұмысыңызда қолдансаңыз, қуанар едім.

Кинезиологиялық жаттығуларды толығырақ қарастырайық.

Слайд 1. Кинезиология – қозғалыс арқылы мидың дамуы туралы ғылым. Бұл белгілі бір қозғалыс жаттығулары арқылы ақыл-ой қабілеттерін дамытудың әмбебап әдісі. Дәл осы жаттығулар мидың жұмысын жақсартуға, сол арқылы есте сақтауды, зейінді, сөйлеуді, кеңістіктік түсініктерді, ұсақ және жалпы моториканы жақсартуға және шаршауды азайтуға мүмкіндік береді.

Кинезиология «денсаулықты сақтайтын технологияға» жатады.

Көптеген жаттығулар физикалық және психофизиологиялық қасиеттерді бір мезгілде дамытуға, балалардың денсаулығын сақтауға және олардың дамуындағы ауытқулардың алдын алуға бағытталған. Кинезиологиялық жаттығулардың әсерінен организмде оң құрылымдық өзгерістер орын алады.

Сіздердің назарларыңызға ұсақ моториканы дамытуға ықпал ететін кинезиологиялық жаттығуларды ұсынамын.

«Сақина» - саусақтарыңызды бір-бірден жылжытыңыз, сұқ саусақты, ортаңғы саусақты және т.б. бас бармақпен сақинаға қосыңыз.

«Мысық» - қолдың екі позициясын дәйекті түрде өзгертіңіз: жұдырық, алақан (алдымен оң қолмен, содан кейін сол қолмен, содан кейін екі қолмен бірге).

 «Құлақ-мұрын» - сол қолыңызбен мұрныңыздың ұшынан, оң қолыңызбен - қарама-қарсы құлақтан ұстаңыз, содан кейін бір уақытта қолыңызды төмендетіп, олардың орнын өзгертіңіз.

«Лезгинка» - сол қолыңызды жұдырықпен бүктеп, бас бармағыңызды жағына қойыңыз,

саусақтарыңызбен жұдырықты өзіңізге қарай бұраңыз. Оң қолыңызбен, тік алақанмен көлденең күйде, сол жақтың кішкентай саусағыңызды ұстаңыз. Содан кейін бір уақытта оң және сол қолдарыңыздың орнын өзгертіңіз.

«Жұдырық – шеті – алақан» – үш позицияны дәйекті түрде өзгертіңіз: жұдырықтай түйілген алақан, алақан үстел жазықтығында, алақан үстел жазықтығында (алдымен оң қолмен, содан кейін сол қолмен, содан кейін). екі қолмен бірге).

«Құймақ»: оң қол алақанды төмен, ал сол қолды жоғары көтереді; сөздермен бір мезгілде позицияны өзгерту: «Біз ladushki ойнадық - қуырылған

құймақ, оларды қуырып, айналдырып, қайта ойнай бастаймыз».

«Қарындаштар» (Сиротюк А.Л.) Логопед әр балаға үстелдің үстіне 10-15 қарындаштан жайып, сол қолдың көмегінсіз оң қолымен бір-бірден жұдырыққа жинауды ұсынады. Содан кейін қарындаштарды бір-бірден үстелге қойыңыз. Жаттығуды сол қолыңызбен, екі қолыңызбен қайталаңыз.

«Симметриялық сызбалар» - екі қолмен ауада айна симметриялы сызбаларды салу (дөңгелек заттан бастаған дұрыс: алма, қарбыз және т.б. Ең бастысы, бала «сурет салу» кезінде қолына қарайды) .

Біріншіден, мен және оқушыларым жаттығуларды үйренеміз, техниканы жаттықтырамыз. Содан кейін біз оларды бірлесіп ойлап тапқан ертегілердің сюжетінде қолданамыз. Нәтижесінде жарты шараралық өзара әрекеттестік жақсарады, ми қызметі белсендіріледі, сөйлеу дамиды, сөздік қор белсендіріледі, қиял мен ойлау дамиды. Бүгін мен сіздердің назарларыңызға кинезиологиялық ертегіні ұсынамын

«Екі котята».

(балаларды ұйымдастыру тәсілі - үстелге отыру)

Бір кездері Ақ, үлпілдек котята Сноубол (балалар оң жақ жұдырығын көрсетеді).

Ол өз бақшасын аралағанды жақсы көретін («Мысық» жаттығуын «Жұдырық пен алақан, мысық осылай жүреді» деген сөздермен орындау).

Бақшада биік ағаштар (қолдары жоғары, саусақтар жағына жайылған) және аласа бұталар (қолдар үстелде тұрды, саусақтар бүйірлеріне жайылған) болды.

Содан кейін бір күні Сноуболл үйінен шығып, серуендеп («Мысық» жаттығуын оң қолымен: «Жұдырық алақан, мысық осылай жүреді» деген сөздермен орындайды) және далада жүгіріп келе жатқан қара котенканы көрді ( жаттығуды орындау

«Мысық» сол қолмен сөздермен).

Ол тез оны қарсы алды (жаттығу

«Мысық» жылдам қарқынмен).

Котенканың аты Көмір болды. Олар дос болып, бір-бірінің соңынан жүгіре бастады («Мысық» жаттығуын бір уақытта позицияларын ауыстыра отырып).

Содан кейін Сноуболл шөптен сақина тапты («Сақина» жаттығуы: кезек-кезек бас бармақты келесілермен сақинаға біріктіріп, «Бір, екі, үш, төрт, бес - біз тырысып көреміз. сақина!»), Ол оны оң табанында, содан кейін сол жақтан сынай бастады, бірақ сақина оған тым үлкен болып шықты.

Содан кейін Көмір оны кие бастады («Сақина» жаттығуы: біз оң қолдың бас және сұқ саусақтарынан сақина жасаймыз және сол қолдың әр саусағындағы саусақтарды ашпай: «Кішкентай саусақ, сақина саусақ, ортаңғы саусақ, сұқ саусақ, үлкен саусақ - о, о, уа!»).

Содан кейін сақина құлап, жол бойымен айналды - котята оның соңынан ерді (жаттығу

«Мысық»).

Соқпақ оларды бір тоғанға апарды, онда бақа отырды және ол жалғыз мұңайып қатты жылады.

Котята оның көңіл-күйін көтеруді шешті және оған қызықты ойын көрсетті (жаттығу

«Құймақ»: оң қол алақанды төмен, ал сол қолды жоғары көтереді; сөздермен бір мезгілде позицияны өзгерту: «Біз ladushki ойнадық - қуырылған

құймақ, содан кейін біз оларды қуырамыз, айналдырамыз және қайтадан ойнай бастаймыз») Бірақ бақа одан да қуанбады, содан кейін котяттар оған билеуді өтінді («Лезгинка» жаттығуы: сол қолыңызды жұдырықтай бүктеп, қойыңыз. бас бармағыңызды бүйірге, саусақтарыңызды өзіңізге қарай бұраңыз, оң қолыңызбен тік алақанмен, сол жақтың кішкентай саусағымен бір уақытта оң және сол қолдың орнын ауыстырыңыз жылдамдық).

Бақа қуанып, котяттарға алғыс айтты. Содан кейін ол қараңғыланып, түн жақындап келе жатқанын және оның тоғанға баратын уақыты келгенін айтты («Бақа» жаттығуы: үшеуінің ауысуы

«Бақа тоғанға барғысы келеді, бақа мұнда қорқады!») деген сөздермен қолдың жұдырық-шегі-алақанның орналасуы.

Котята онымен қоштасып, үйге қайтты («Мысық» жаттығуы).

Жолда олар аспандағы жұлдыздардың жымыңдағанын бақылады («Жұлдыздар» жаттығуы: оң алақан, саусақтар жұдырық, сол алақан, саусақтар бүйірге қарай - позицияларын өзгерту).

Сөйтіп олар шаршап үйге жетіп, кілемге жатып (саусақтарын жұдырықтан созып) ұйықтап қалды.

Көпшілігіміз күнделікті күнделікті физикалық жаттығулармен айналысамыз

«ыңғайлы» қол. Өзіңіз көріңіз және балаңызды тістерін тазалауға, шашын тарауға, заттарға қол созуға, сурет салуға, тіпті екінші қолыңызбен жазуға шақырыңыз.

Зерттеулер көрсеткендей, қалыпты әрекетті «ерекше» қолмен орындау мидың жаңа аймақтарын белсендіреді және олардың арасындағы жаңа байланыстарды дамытуға көмектеседі.

ми жасушалары. Сондықтан көріңіз, эксперимент жасаңыз. Бұл пайдалы ғана емес, сонымен қатар қызықты!

Бұл тәсіл күнделікті қарым-қатынасымызды толтыруға мүмкіндік береді.

 

Жаңартылған күні: 14.05.2024 10:14
Құрылған күні: 14.05.2024 10:14

Текст