Сөйлеуді дамыту (Ата-аналарға кеңес)
Сөйлеу – баланың психикалық дамуының басты көрсеткіші, себебі онда сәбидің барлық жетістіктері мен проблемалары көрініс табады.Сөйлеудіңдамуындағыарттақалушылықтыңбіріншіжәнебастысебебібаланыңөзата-анасыменжеткіліксізқарым-қатынасыболыптабылады. Көптегената-аналарөзініңжұмысбастылығынажәнешаршайтындығынабайланыстыөзбалаларыменсөйлесугеуақыттарыжоқжәне оны қаламайды. Екіншісебепкейбалалардыңата-анасыныңүйдебаламенбасқатілдесөйлесуіболыптабылады.Баламенәртүрлі «бө-бөнемесе «нәм-нәм» деп бала «бала сөздерімен» сөйлеспеукерек. Баламенсөйлескенкездеоныңназарынсөздердіңартикулляциясынааударып, баланыңсөздердітүсініктіетіпайтуынақолжеткізеотырып, жекелейсөздердідәлжәнеанықайтукерек.Дербес «бала сөздерін» «түсінбеукерек», оныңқажеттізаттардыңатауындұрысайтуғакөтермелеп, оныңалдынасөйлеуміндетінқоюкерек.
Сөйлеуүшінтағы да бірмаңыздыкедергібаланыңжоғарыырықсыздығы мен ересекадамғақатыстысезімталболмауыныңболуымүмкін. Мұндайбалалар аса белсенді, елгезек, олар «бас ауғанжағына» шауыпжүредіжәнеіс-әрекетіншоғырландыраалмайды. Оларөздерінеайтылғаната-анасыныңсөзінестігендейболады, бірақоғанназараудармайды. Тіптіоларөздерініңқарсылығынайрықшакөрсетеді- ата-анасынақарапемес, басқажаққабұрылыпайғайлайды.Мұндайжағдайда, ата-аналарғаеңалдыменнегізіндесәбименэмоционалдықбайланысы бар ойындар мен сабақтарғақайтыпкелукерек. Бұлбасынанмейірімменсипау, оны атыменатамау, «Саусақтардысанау» т.с.сқарапайымсәбиойындары да болуымүмкін.Баланыдыбыстыдұрысайтуғаүйрететінсабақтар 3-4 жастағыбалалардыңсөйлеуіндамытудағыжетекшібағыт болу керек.Артикуляциялық аппараты дамытуүшін «тілгеарналғангимнастиканықолданупайдалы,Бесжасқақарайбаланыңсөйлеуітолыққалыптасады, олұзақжәнесоншалықтыкүрделісөйлемдерқұраалады, көргеніжәнеестігенітуралыкөпжәне бар ынтасыменайтады.Сәбидіңсөйлеуітолыққанды даму үшін, ата-аналарбұлүдеріскебастыназараударуқажет. Ата-аналардыңөздері, барлықдыбыстардыңнақтыартикуляциясымендұрыссөйлейбілулерікерек.Бала сөйлеген кезде оның асығыстығын басу үшін, балаға жаңылтпаш айтқызып үйретіңіз.
Үрейліліктің алдын –алу жөніндегі ата-аналарға арналған ұсыныстар
Баламен қарым-қатынас жасай отырып, ол үшін маңызды басқа адамдардың беделін түсірмеңіз.
Өз әрекетіңізде дәйекті болыңыз, балаңызға бұрын рұқсат еткен нәрсені ешқашан тиып тастамаңыз.
Балалардың мүмкіндіктерін ескеріңіз, олар орындай алмайтын нәрсені талап етпеңіз. Жетістіктерін бағалап, мақтап отырыңыз.
Балаңызға сеніңіз, онымен әр уақытта адал болыңыз және ол қандай болса, сондай күйінде қабылдаңыз.
Балаңыздың жанына жағымды үйірме таңдаңыз, мұнда ол қысымшылдық көргендей болып сезінбейтін болсын. Және үйірме оған көп қуаныш сыйласын.
Ата-аналарға арналған «Егерде бала көп сұрақтар қоятын болса» жадынамасы
- Баланың білімқұмарлылығын қолдауға тырысыңыз.
- Сұрақтарға жауап бере отырып, баланы өзіңіздің білімдарлығыңызбен асыра жүктемеңіз.
- Бала қаншалықты сұрақ қоятын болса, ол соншалықты дарынды, оның шығармашылық әлеуеті жоғары екендігін ұмытпаңыз.
- Баланың көп сұрақ қоюына тиым салмаңыз.
- Баланың танымдық қызығушылықтарын дамытыңыз
Ата-аналарға арналған кеңес
* Балабақшаны білім ошағы екенін есте ұстаңыз.
* Тәрбиешінің қоғамдық рөлін бағалаңыз, қолдау көрсетіңіз.
* Бала тәрбиесі –тек тәрбиешінің ісі емес, ортақ іс екенін ұмытпаңыз.
* Балабақша туралы, балабақшада болған жағдай туралы анық-қанығына көз жеткізбей тұрып, бөгде орындарға таратпаңыз.
* Балабақша-балаңыздың екінші үйі екенін түсініңіз, өзіңізді де сол үйдің мүшесімін деп есептеңіз.
*Балабақшадағы және топтағы ата-аналар жиналысынан қалыс қалмаңыз.
Тәрбиеші – Рыспаева Гульжан Сериковна